Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T23:00:28+01:00
Z jedynki trygonometrycznej
sin²α+cos²α=1

sin²α=1-cos²
sin²α=1-(5/7)²
sin²α=1-25/49
sin²α=49/49-25/49
sin²α=24/49
sinα=2√6/7

tgα=sinα/cosα
tgα=2√6/7 / 5/7
tgα=2√6/7*7/5
tgα=2√6/5
1 5 1
2010-03-18T23:01:32+01:00
Cos a=5/7
szukane:
sin a=?
tg a=?
z jedynki tryg obliczamy sin a
sin2 a+cos2 a=1 /-cos2 a
sin2 a=1-cos2 a
sin2 a=1-25/49
sin2 a=24/49
sin a=2 pierw z 6/7

tg a =sin a /cos a
tg a=2 pierw z 6/7 :5/7

tg a=2pierw z 6/5
1 5 1