Odpowiedzi

2010-03-18T23:02:45+01:00
Ochrona przed szkodliwym promieniowaniem UV,zabezpiecza ciało przed utratą wody,uczestniczy w termoregulacji,chroni przed drobnoustrojami chorobotwórczymi,pełni funkcje czuciowe,rola ostrzegawcza poprzez odbiór bodźców np ciepło ,zimno,wydalanie potu,odbiór bólu podczas zimna
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T23:06:12+01:00
W upalny dzien pory w skorze otwieraja sie, skora poci sie(wydalane sa szkodliwe substacje typu mocznik), naczynia krwionosne rozszerzaja sie,człowiek pozbywa sie nadmiernego ciepła, stabilizuje temperature. w zimny dzien człowiek nie poci sie tak jak w upalny dzien bo pory sa zwężone,naczynia krwionosne sa zwezone, co chroni przed utrata ciepla.spotykane jest zjawisko gesiej skorki gdy włoski na skorze staja pionowo-ochrona przed chłodem, organizm broni sie przed wyziębnieciem.




















1 1 1