Szymon zdobył 54 punkty ze sprawdzianu składającego się z piętnastu zadań.Za każdą dobrą odpowiedz dostawał 5 punktów,a za złą lub brak odpowiedzi tracił 2 punkty.ile zadań rozwiązał prawidłowo?

bardzo proszę o szybką odpowiedz ponieważ mam to na jutro:(
z góry dziękuję

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T23:08:30+01:00
X-zadania dobrze rozwiazane
y-zadania zle rozwiazane

x+y=15 /×2
5x-2y=54

2x+2y=30
5x-2y=54
dodajemy oba rownania do siebie
7x=84
x=12
odp: zadan dobrze rozwiazanych bylo 12
2010-03-18T23:09:14+01:00
X+y=15
5x-2y=54

5x-2y=54
2x+2y=30

7x=84
x+y=15

x=12
y=3

Szymon rozwiązał prawidłowo 12 zadań, a stracił punkty za 3
2010-03-18T23:12:29+01:00
15*5=75 max
75-54=21punktów
5x+(-2)=21
5x-2=21
3x=21/3
x=7
nie zrobił 7 zadan...