Odpowiedzi

2010-03-18T23:14:41+01:00
Dane:
cp=5%
m rozt=250g
szukane:
m sub=?

cp=(m sub:m rozt )*100% /:100%
cp/100%=ms/mr
ms=(cp *mr):100%
ms=12,5g
odp:
masa substancji w roztworze jest równa 12,5 g.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T23:15:21+01:00
Dane
mr=250g
Cp=5%

Cp-stężenie
mr- masa roztworu
ms- masa substancji rozpuszczonej

Obliczmy z proporcji:

250g to jest cała masa roztworu czyli 100%
ms to jest ilość substancji rozpuszczonej w substancji czyli 5%

Proporcja do tego:

250g-100%
ms - 5%

100%*ms=250g*5% (tutaj % się skracają)
100ms=1250g
ms=12,50g

W roztworze tym znajduje się rozpuszczone 12,50 g pewnej substancji.