Odpowiedzi

2010-03-18T23:49:24+01:00
Pole trójkąta równobocznego P=(a²*√3)/4
gdzie a to długość boku trójkąta
Mamy więc P=(a²*√3)/4=√3 <=> a²/4=1 <=> a²=4 <=> a=2

Odp.: Bok ma długość równą 2.
20 1 20
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-18T23:53:09+01:00
P=a² √3/4

a² √3/4=√3
a² √3=4√3 /:√3
a²=4
a=2
16 2 16
2010-03-18T23:54:47+01:00
Korzystam ze wzoru na pole trójkąta równobocznego ;P=a²√3/4 gdzie "a"- ozn. dł. boku trójkąta równobocznego ;P=√3 ;podstawiam to do wzoru ; √3=a²√3/4 (mnożę obustronnie przez 4) otrzymam ; 4√3=a²√3 (dzielę obustronnie przez √3) otrzymam: a²=4 ;a=2 bye,bye...
41 4 41