Odpowiedzi

2010-03-19T07:52:09+01:00
Ad.1
-cukier zawarty w RNA to ryboza, a nie deoksyryboza(DNA)
-RNA jest krotszy i jednoniciowy
-w RNA występuje uracyl zamiast tyminy


Ad.2
Kwasy nukleinowe i białka jako materiał genetyczny biorący udział w procesach przekazywania informacji, biosyntezie białka i mutacjach.

Kuba1007p Licze na NAJ :D Pozdro
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-19T07:54:45+01:00
ZAD 1
DNA:
CUKIER 5-WĘGLOWY DEZOKSYRYBOZA
ZASADY AZOTOWE ADENINA, TYMINA, CYTOZYNA, GUANINA
WYRÓŻNIAMY FRAKCJE KODUJĄCE NIE KODUJĄCE
RNA:
CUKIER RYBOZA
ZASADY AZOTOWE ADENINA, URACYL, CYTOZYNA, GUANINA
WYRÓŻNIAMY FRAKCJE MATRYCOWE, TRANSPORTUJĄCE, RYBOSOMALNE

ZAD 2
ROLA KWASÓW NUKLEINOWYCH BIORĄ UDZIAŁ W SYNTEZIE BIAŁEK I KODUJĄ INFORMACJE DOTYCZĄCE ŻYCIA KOMÓRKI ORAZ ICH PROCESACH.
POZDRAWIAM!