Proszę o pomoc z matmy !
Zadanie z działu: Wyrażenia Algebraiczne.

Zad. Zapisz:
a) liczbę o 6 większą od kwadratu liczby a
b) liczbę o 5 mniejszą od dwukrotności liczby b
c) liczbę 3 razy mniejszą od połowy liczby c
d) liczbę 5 razy większą od kwadratu liczby d
e) liczbę, która stanowi 76% liczby e

3

Odpowiedzi

2009-10-27T15:56:06+01:00
A) 6 + a²
b) 2b - 5
c)½ c : 3
d)5 * d²
e) 76%e
2009-10-27T15:56:52+01:00
A) liczbę o 6 większą od kwadratu liczby a
b) liczbę o 5 mniejszą od dwukrotności liczby b
c) liczbę 3 razy mniejszą od połowy liczby c =
d) liczbę 5 razy większą od kwadratu liczby d
e) liczbę, która stanowi 76% liczby e

a) a² + 6
b) 2b - 5
c) ½c : 3
d) d² * 5
e) 0,76 e
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T15:57:22+01:00
A) a² + 6 (suma kwadratu liczby a i liczby 6)
b) b - 5 (różnica liczby b i liczby 5)
c) 0,5c/3 (iloczyn połowy liczby c przez 3)
d) 5d² (pięciokrotność kwadratu liczby d)
e) 0,76e (siedemdziesiąt sześć setnych liczby e)

Ps. Miałem to dziś więc pamiętam :)