Według zaleceń lekarzy dietetyków każdy człowiek powinnien wypijać dziennie co najmniej 2l płynów, w tym 1,5l wody mineralnej. Pan Jan kupował "Zdrową wodę" w półtoralitrowych butelkach, dopóki w sklepie nie pojawiły się opakowania promocyjne o pojemności większej o 20%. Ile co najmniej większych butelek powinien kupić pan Jan, aby zaspokoić tygodniowe zapotrzebowanie na wodę mineralną pięcioosobowej rodziny ? Proszę o wszystkie obliczenia.

2

Odpowiedzi

2010-03-19T11:00:08+01:00
1,5 l - 100%
x - 120%
x= 1,5 l + 0,3 l = 1,8 l wody
w ciągu tygodnia ilość wody 7 * 1,5 l = 10,5l - tygodniowe zapotrzebowanie na wode!
x* 1,8 l = przynajmniej 10,5 l
6 * 1,8l = 10,8 l.
Odpowiedź: Pan Jan musi kupować w ciągu tygodnia 6 promocyjnych butelek wody i je wypijać. ;-)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T11:04:31+01:00
Według zaleceń lekarzy dietetyków każdy człowiek powinnien wypijać dziennie co najmniej 2l płynów, w tym 1,5l wody mineralnej. Pan Jan kupował "Zdrową wodę" w półtoralitrowych butelkach, dopóki w sklepie nie pojawiły się opakowania promocyjne o pojemności większej o 20%. Ile co najmniej większych butelek powinien kupić pan Jan, aby zaspokoić tygodniowe zapotrzebowanie na wodę mineralną pięcioosobowej rodziny ?

1,5 l---------------100%
X -------------------20%
X = (1,5 x 20) : 100
X = 30 : 100
X = 0,3 l

1,5 l + 0,3 l = 1,8 l (opakowanie promocyjne)

1,5 l----------------na osobę/dzień
X--------------------5 osób/dzień
X = 1,5 x 5
x = 7,5 l na 5 osób na 1 dzień

A na tydzien:
7,5 l x 7 dni = 52,5 l wody zużywa rodzina na cały tydzień

Mamy butelki 1,8 l
to: 52,5 : 1,8 = 29,2 butelek

Odp.Pan Jan musi kupić co najmniej 29-30 butelek po 1,8 l
1 3 1