Do końca 2007r. podróżni udający się samolotem z Warszawy do Kairu musieli wybrać lot z przesiadką, gdyż nie było bezpośredniego połączenia. Bilet na lot z przesiadką we Frankfurcie kosztował 1848zł i był o 40% droższy niż bilet na lot z przesiadką w Mediolanie. Ile kosztował przelot na trasie Warszawa-Mediolan -Kair ? Proszę o wszystkie obliczenia.

3

Odpowiedzi

2010-03-19T11:27:34+01:00
Bilet Warszawa Mediolan Kair x
Bilet Warszawa Frankfurt Kair y=x+40%x= 1848 zł

1848zł - 140%
x - 100%

Z proporcji:

x=(1848*100)/140
x=18 480/140
x=1320zł

Bilet Warszawa Mediolan Kair x=1320 zł

Spr.
y=1320+(1320*40%)=1320+528=1848 zł
Odp.
Bilet Warszawa Mediolan Kair kosztował 1320 zł.
pozdrawiam:)
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T11:30:31+01:00
1848-(1848*0,4)=1848-739,2=1108,80
2 1 2
2010-03-19T12:05:54+01:00
Do końca 2007r. podróżni udający się samolotem z Warszawy do Kairu musieli wybrać lot z przesiadką, gdyż nie było bezpośredniego połączenia. Bilet na lot z przesiadką we Frankfurcie kosztował 1848zł i był o 40% droższy niż bilet na lot z przesiadką w Mediolanie. Ile kosztował przelot na trasie Warszawa-Mediolan -Kair ?

1848 zł - 40% = 1848 zł - 739,2 zł = 1108,80 zł
Odp: bilet na trasie Warszawa-Mediolan -Kair kosztował 1108,80 zł.
1 1 1