Odpowiedzi

2010-03-19T13:03:46+01:00
A = (1;3)
B = (4 ; 7) , C = (-2 ; -3)
S - środek odcinka BC
S = ( (4 -2)/2; (7 -3)/2) = ( 1; 2)
-->
AS = [1 -1; 2 -3] = [0, -1]
I AS I² = 0² +(-1)² = 0 +1 = 1 zatem
AS = √1 = 1
Odp. AS = 1
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T13:08:49+01:00
Oblicz długość punktu A do środka odcinka BC, gdzie
A=(1,3), B=(4,7), C=(-2,-3)

Na początek obliczamy wspołrzedne środka odcinka |BC|

4+(-2) / 2 = 2/2=1
7+(-3)/2= 4/2=2

S=(1,2) środek odcinka.

Teraz obliczamy długość odcinka |AS|, będzie to nasza odległość

|AS|= √(Xs-Xa)²+(Ys-Ya)²
|AS|=√ (1-1)²+ (2-3)²
|AS|=√0²+(-1)²
|AS| = 0+1=1
1 5 1