Odpowiedzi

2010-03-19T13:27:09+01:00
V=50√3
h=5√3

V=Pp*h/:3
Pp*h=3V
Pp*5√3=3*50√3
Pp=150√3 :5√3
Pp=30

Pp=a²
a²=30
a=√30
Krawędź wynosi √30 cm
31 4 31
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T13:27:41+01:00
Ostrosłup prawidłowy czworokątny o wysokości 5(pierwiastka z trzech) ma objętość 50(pierwiastka z) 3 cm(sześciennych).
Oblicz długość krawędzi podstawy tego ostrosłupa.

H=5√3cm
V=50√3cm³
a=?

V=(1/3)Pp*H
50√3=(1/3)Pp*5√3 /:5√3
10=(1/3)*Pp /*3
30[cm²]=Pp

Pp=a²
a²=30
a=√30 [cm]
49 4 49
2010-03-19T13:28:05+01:00
H - wysokość = 5√3 cm
V - objętość = 50√3 cm³
V = 1/3Pph
50√3 = 1/3Pp5√3
150√3 = Pp5√3
Pp - pole podstawy = 150√3/5√3 = 50 cm²
w podstawie jest kwadrat o boku a
Pp = a²
a = √Pp = √50 = 5√2 cm
odp
krawędź podstawy = 5√2 cm
18 3 18