Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T13:53:43+01:00
1.2CH3COOH+2Na=2CH3COONa+H2-octan(etanian)sodu;
2.2CH3COOH+2K=2CH3COOK+H2-octan potasu;
3.2CH3COOH+CaO=(CH3COO)2Ca+H2O
octan wapnia;
4.2CH3COOH+MgO=(CH3COO)2Mg+H2O-octan magnezu;
5.2CH3COOH+Na2O=2CH3COONa+H2O-octan sodu;
6.CH3COOH+KOH=CH3COOK+H2O-octan potasu.
2010-03-19T14:00:21+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) 2CH3COOH + 2Na----->2CH3COONa + H2-----------octansodu
b) 2CH3COOH + 2K----->2CH3COOK + H2--------------octan potasu
c) 2CH3COOH + CaO----->CH3COO)2Ca + H2O--------octan wapnia
d) 2CH3COOH + MgO----->(CH3COO)2Mg + H2O------octan magnezu
e) 2CH3COOH + Na2O----->2CH3COONa + H2O--------octan sodu
f) CH3COOH + KOH----->CH3COOK + H2O--------------octan potasu