Odpowiedzi

2010-03-19T14:09:37+01:00
1)
y=ax+b
4=0*a +b
-5=-a+b

4=b
-5=-a+b

-5=-a+4
-5-4=-a
-a=-9
a=9
ODP. y=9x+4

2)
5=a+b |*2 -------------> 5=a+b
-1=-2a+b 5=a+3
a=2
10=2a+2b
-1=-2a+b

9=3b
b=3

ODP. y=2x+3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T14:35:14+01:00
Napisz rownanie prostej przechodzacej przez punkty:
1. A=(0,4) B=(-1,-5)
y=ax+b
4=b
-5=-a+4
a=9
y=9x+4
2. A=(1,5) B=(-2,-1)
5=a+b
-1=-2a+b /*(-1)

5=a+b
1=2a-b
----------
6=3a
a=2
b=3
y=2x+3