Odpowiedzi

2010-03-19T14:22:00+01:00
1km = 1000 m  1 cm = 0,001km
1m = 100 cm  1 cm = 0,01m
1m = 10 dm  1 dm = 0,1 m
1dm = 10 cm  1 cm = 0,1 dm
1cm = 10 mm  1 mm = 0,1cm

1 kg = 1000 g  1 g = 0,001 kg
1 kg = 100 dag  1 dag = 0,01 kg
1 dag = 10 g  1 g = 0,1 dag
1 t = 1000 kg  1kg = 0,001 t
1 g = 1000 mg  1 mg = 0,001 g

1 km2 = 1000000 m2  1 m2 = 0,000001 km2
1 m2 = 10000 cm2  1 cm2 = 0,0001 m2
1 m2 = 100 dm2  1 dm2 = 0,01 m2
1 dm2 = 100 cm2  1cm2 = 0,01 dm2
1 cm2 = 100 mm2  1mm2 = 0,01 cm2
1 a = 100 m2  100 m2 = 0,01 a
1 ha = 100 a  1 a = 0,01 ha

1 m3 = 1000000 cm3 1 cm3 = 0,000001 m3
1m3 = 1000 dm3  1 dm2 = 0,001 m3
1 dm3 = 1000 cm3  1 cm3 = 0,001 dm3
1 cm3 = 1000 mm3  1 mm3 = 0,001 cm3

1 hl = 100 l  1 l = 0,01 hl
1l = 1000 ml  1 ml = 0,001 l

Nie wiem czy to coś takiego, ale mysle ze tak. Tak mialem w zeszycie :)
46 4 46
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T14:23:13+01:00
No to jednostki kwadratowe to:
mm² , cm² , dm², m², km² , ar , hektar

a zamiany to np.
1 cm² = 10mm x 10mm = 100mm²
1 mm² = 0,1cm x 0,1cm = 0,01cm²
czyli podkładasz jeśli np z cm na mm to ile mm jest w cm i do potęgi

aha a to co napisała osoba wyżej to nie wszystko są jednostki kwadratowe ...litr to jest sześcienna , a np. kg to bez wymiaru bo to jednostka wagi
23 3 23
2010-03-19T14:36:58+01:00
1 km2 = 1000000 m2  1 m2 = 0,000001 km2
1 m2 = 10000 cm2  1 cm2 = 0,0001 m2
1 m2 = 100 dm2  1 dm2 = 0,01 m2
1 dm2 = 100 cm2  1cm2 = 0,01 dm2
1 cm2 = 100 mm2  1mm2 = 0,01 cm2
1 a = 100 m2  100 m2 = 0,01 a
1 ha = 100 a  1 a = 0,01 ha
34 4 34