Zad 1
Deskorfolka kosztowala 250 zł. Po sezonie jej cene obnizono o 15%.Jaka jest nowa cena deskorolki >


zad 2

W gimnazjum do sekcji badmintona zapisało się 15 uczniów. Pewnego dnia na zajęciach było nieobecnych 20% osób. Ile uczniow tego dnia bylo obecnych na treningu ?

3

Odpowiedzi

2009-10-27T16:06:13+01:00
Zad 1.
250 zł * 15% = 37,50 - obniżka
250 - 37,50 = 212,50 zł - cena deskorolki po obniżce

Zad. 2.

15 * 20% = 3 - nieobecni
15- 3 = 12 - osób obecnych na treningu
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T16:07:26+01:00
1.
250 zł - cena deskorolki
15% - o tyle procent obniżono cenę deskorolki

15% z 250 zł = 15/100 * 250 zł = 37,5 zł
250 zł - 37,5 zł = 212,5 zł

Deskorolka kosztowała 212,5 zł po obniżce.

2.
15 - tylu uczniów się zapisało
20 % - tyle uczniów było nieobecnych
20 % z 15 = 20/100 * 15 = 3
15 - 3 = 12

Na treningu było obecnych 12 uczniów.
1 5 1
2009-10-27T16:08:42+01:00
Zad.1 15% z 250 - 37,50 zł
250-37,50- 212,50 zł - cena deskorolki po obniżce
zad 2. 20% z 15= 3
15-2=12 - osoby obecne na treningu