Napiszę notakę na temat stref krajobrazowych ziemi według nastepującego schematu :
1. Nazwa strefy
2. Obszar występowania
3. Cechy klimatu
4. Charakterystyczna roślinność

Mozna w formie tabeli xD Proszę o pomoc ! Z góry dziękuje ! Dam Najjj ;)) i prosze o rozwiazanie !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-19T14:56:42+01:00
WILGOTNY LAS RÓWNIKOWY
Występowanie: w okolicach równika
Cechy klimatu: przez cały rok wysoka temperatura i duże opady
Roślinność: gęsto rozsnące drzewa, na dnie lasu wyłącznie gatunki cieniolubne, w tym paprocie drzewiaste, liany, storczyki

SAWANNA
Występowanie:strefa międzyzwrotnkiowa
Cechy klimatu: przez cały rok wysoka temperatura, dwie pory roku: sucha i deszczowa
Roślinność: głównie trawy, akacje i baobaby

Step
Występowanie:w granicach klimatu umiarkowanego
Cechy klimatu:gorące lato, mroźna zima, małe opady równomierne w ciągu roku
Roślinność:trawy i inne rośliny zielone, drzewa tylko w pobliżu rzek

Las liściasty
Występowanie:w strefie o klimacie umiarkowanym
Cechy klimatu:ciepłe, ale niezbyt gorące lato, łagodna zima, opady równomiernie rozłożone w ciągu roku
Roślinność:buki, dęby, klony, lipy oraz liczne rośliny zielone kwitnące wiosną

Pustynia
Występowanie:strefa zwrotnikowa
Cechy klimatu:wysoka temperatura, a niska w nocy, bardzo małe opady
Roślinność:uboga, sucholubna roślinnośc, kaktusy, wilczomlecze

Roślinnośc śródziemnomorska
Występowanie:strefa śródziemnomorska
Cechy klimatu:gorące i suche lato, łagodna, wilgotna zima
Roślinność:wiecznie zielone krzewy o skórzastych, sztywnych liściach, nieliczne drzewa na przykład cytrusy

Tajga
Występowanie:obszar o klimacie umiarkowanym chłodnym
Cechy klimatu:krótkie i ciepłe lato, długa i ostra zima, małe opady
Roślinność:świerki modrzewie, nieliczne brzozy i topole

Tundra
Występowanie:strefa arktyczna i subpolarna
Cechy klimatu:bardzo krótkie i chłodne lato, długa i ostra zima, małe opady, silne wiatry
Roślinność:niewielkie krzewy, liczne mchy i porosty, karłowate wierzby i porosty



8 3 8
2010-03-19T15:10:13+01:00
1. Tundra
2.Okolice podbiegunowe.
3.Zima mroźna i długa oraz chłodne krótkie lata.
4. Jedynie mchy i porosty; w tundrze przeważają tereny trawiaste.

1. Tajga
2. Północna część Ameryki Płn. i Azji oraz płd-wsch. część Europy.
3.Klimat umiarkowany chłodny kontynentalny - długa mroźna i śnieżna zima.
4. Borówki, grzyby, mchy, lasy iglaste.

1. Stepy
2. Europa, Azja, Ameryka Płn. i Płd.
3. umiarkowany ciepły lub podzwrotnikowy, suchy kontynentalny - gorące, suche lato, zimy mogą być mroźne.
4. Głównie rośliny zielne, trawy.

1. Pustynie.
2. Afryka północna i południowa, zachód Ameryki Płn., centralna Australia, zachód Ameryki Płd. i Azja Środkowa.
3. Klimat zwrotnikowy skrajnie lub wybitnie suchy - duże różnice dobowych temperatur.
4. Kaktusy, palmy daktylowe, roślinność jest uboga.

1. Sawanny.
2. Duże obszary Australii i Afryki.
3. klimat podrównikowy - pora deszczowa (dłuższa) i pora sucha (krótsza).
4. Trawy i drzewa (akacje)

1. Wilgotne lasy równikowe.
2.Środkowa Afryka, północna część Ameryki Płd., południowa Azja.
3. Klimat równikowy wilgotny - brak pór roku. Obfite, całoroczne opady.
4. Storczykowate, paprocie,. Wysokie drzewa. Różne epifity i liany.


5 4 5