Dwóch robotników wykona razem pracę w 20 dni. Gdyby każdy z nich pracował samodzielnie, to czas pracy pierwszego byłby o 25% dłuższy niż czas pracy drugiego. Ile dni musieliby pracować robotnicy samodzielnie??
Najlepiej na układ rownań pliss.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T14:46:33+01:00
1/x +1/y=1/20
x=1,25y
I gotowe.
y=36
x=45
10 2 10
2010-03-19T14:57:04+01:00
Dwóch robotników wykona razem pracę w 20 dni. Gdyby każdy z nich pracował samodzielnie, to czas pracy pierwszego byłby o 25% dłuższy niż czas pracy drugiego. Ile dni musieliby pracować robotnicy samodzielnie??
Najlepiej na układ rownań pliss.

xh pierwszy
1,25x=5/4 x- drugi

w h mamy 1/x+ 4/(5x)=9/(5x) pracy

całą pracę wykonaja w 5x/9 h
a wiemy , że w 20h

5x/9=20
x=20*9/5
x=36 h
1,25x=45 h
10 3 10