DAM NAJ!!!

Zadanie dla dobrych z muzyki :)

Rozwiń myśli Cypriana Kamila Norwida ,,Rodem warszawianin, sercem polak, talentem światowy obywatel" (minimum 10 zdań)
Ta myśl tyczy się Fryderyka Chopina.

Proszę żeby było te 10 zdań a nie 2-3.
I proszę mądrze pisać a nie np. bo pochodzi z warszawy i jest polakiem!!!!

2

Odpowiedzi

2010-03-19T15:47:18+01:00
Twórczość Fryderyka Chopina sięgała skali światowej. Był to wybitny muzyk, którego talent zadziwił cały Świat. Światem Chopina była Europa. Choć w chwili zwątpienia poważnie rozważał, czy nie wyemigrować za ocean, został nad Sekwaną do końca swych dni. Jego sztuka wywodziła się z polskich tradycji muzycznych, ale jej korzenie sięgały dzieł największych europejskich mistrzów minionych epok. Choć dużo podróżował, nigdzie nie czuł się tak, jak w Polsce, w swojej ojczyźnie. Warszawa była dla niego miejscem, gdzie rozwijał swój talent. Jego talent zapewniał mu przynależność do świata, sercem był Polakiem a wywodził się z Warszawy.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T16:14:19+01:00
"Rodem Warszawianin" chodzi o to, że Chopin urodził się w Żelazowej Woli, niedaleko Warszawy. Cyprian Norwida przyjął, jednak, że muzyk urodził się w Warszawie.Wychował się tam. Właśnie tam zaczął tworzyć swoje pierwsze dzieła. W tym miejscu zaczęła się jego kariera. "Sercem Polak" - Norwida ujął to w ten sposób, ponieważ Fryderyk był patriotą. Ale także, dlatego że część jego utworów powstało, gdy muzyk był po za Polską i tworzył pod wpływem utęsknienia za ojczyzną. "Talentem światowy obywatel", znaczy to to,że utwory Chopina były znane na cały świat. Autorowi cytatu chodziło o to,że na tle wszystkich twórców muzycznych, on był najlepszy.
1 5 1