Za 5 biletów w klasie II oraz 2 bilety w klasie I na trasie Moskwa - Władywostok zapłacono 96 000 rubli. Cena biletu w klasie I była o 7 400 rubli wyższa niż cena biletu w klasie II. Oblicz cenę biletu w klasie I oraz cenę biletu w klasie II. Proszę o wszystkie obliczenia.

3

Odpowiedzi

2010-03-19T14:52:36+01:00
96000 - 2·7400 = 81200
81200 : 7 = 11600
11600 + 7400 = 19000
Bilet I klasy kosztował 19000 rubli, a bilet II klasy 11600 rubli.
2010-03-19T14:53:39+01:00
Cena biletu w klasie II to x, a cena biletu w klasie I to x +7400
5x + 2(x + 7400) = 96000
5x + 2x + 14800 = 96000
7x = 81200 |/7
x = 11600
Cena biletu klasy I to 11600 + 7400 = 19000
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T14:54:40+01:00
X - bilet I klasy
y - bilet II klasy

2x+5y=96000
x=y+7400

2(y+7400)+5y=96000
x=y+7400

2y+14800+5y=96000
x=y+7400

7y=81200
x=y+7400

y=11600
x=19000
odp:bilet I klasy kosztuje 19000rubli a bilet II klasy 11600 rubli
1 5 1