Odpowiedzi

2010-03-19T14:51:20+01:00
X - liczba piątek
12 - x - liczba czwórek
5x+4(12-x)=4,75*12
5x+48-4x=57
x=57-48
x=9

9*5+3*4=45+12=57
57:12=4,75
odp.Zuzanna ma na świadectwie 9 piątek.
  • Użytkownik Zadane
2010-03-19T14:57:24+01:00
X_liczba piątek
12-x_liczba czwórek

(5x+(12-x)*4)=4.75 obie str *12
5x+(12-x)*4=57
5x=48-4x=57
5x-4x=57-48
x=9
odp. Zuzanna miała 9 piątek

sprawdzenie x=9
12-x=3
9=3=12
57/12=4.75
dasz naj?
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T15:04:36+01:00
X - ilość piątek
y - ilość czwórek

x + y = 12
5x + 4y / 12 = 4,75 /*12

x = 12 - y
5x + 4y = 57

5(12 - y) + 4y = 57
60 - 5y + 4y = 57
-5y + 4y = 57 - 60
-y = - 3
y = 3

x = 12 - 3
x = 9

Odp: Na świadectwie Zuzanna ma 9 piątek.