Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T14:52:02+01:00
Przyczyny upadku cesarstwa zachodniorzymskiego:
-Zewnętrzną przyczyną upadku cesarstwa zachodnio-rzymskiego była wielka wędrówka ludów.
-Bezpośrednim powodem upadku cesarstwa zachodniego było obalenie nieletniego cesarza Romulusa Augustulusa.
-Gdyby rozpatrywać upadek na płaszczyźnie militarnej, to można powiedzieć, że został spowodowany nie tyle słabością samej armii, ale jej przywódców.
-W aspekcie politycznym główną rolę odegrał upadek autorytetu władzy cesarskiej.
-Natomiast gospodarczym - brak funduszy na rozwój państwa i budowę silnej armii oraz niedostatek taniej siły roboczej w postaci niewolników.
-Na te przyczyny nakładają się jeszcze zmasowane najazdy barbarzyńców.

Licze na najlepsze:).
2010-03-19T14:52:51+01:00
Przyczyną upadku Cesarstwa, były najazdy barbarzyńców na ich tereny. Z każdym atakiem Rzym tracił coraz większą ilość żołnierzy oraz straty materialne. Po wielu atakach stało się to niekorzystne dla Rzymu... Po następnych atakach cesarstwo upadło.
2010-03-19T14:53:02+01:00
Przyczynami upadku Cesarstwa Zachodniorzymskiego było
-wojna domowa
-zbyt dużo cesarzy władało wtedy Cesarstwem Rzymskim
-Patrycjusze wykorzystywali innych
-religie



P:) mam nadzieję że chodz trochę pomogłem