Matka jest dwa i pół razy starsza od córki, a różnica ich lat jest równa 30. Ile lat ma córka?

Kasjerka ma razem 76 monet jednozłotowych, dwuzłotowych i pięciozłotowych. Dwuzłotówek ma o 25% więcej niż jednozłotówek, a pięciozłotówek o 24% więcej niż dwuzłotówek. Ile monet jednozłotowych ma kasjerka?

Proszę o rozwiązanie równań z 1 niewiadomą oraz szczegółową analizę. Za poprwawne wykonanie zadania daje najlepszą.

2

Odpowiedzi

2010-03-19T15:16:43+01:00
1.
x=córka
2,5x=matka
2,5x-x=30
1,5x=30/:1,5
x=20
córka ma 20 lat
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T15:24:45+01:00
X-wiek córki
2,5x-wiek matki
2,5x-x=30
1,5x=30 \ :1,5
x=20

x-monety jednozłotowe
1,25x-monety dwuzłotowe
1,49x-monety pięciozłotówek
x+1,25x+1,49x=76
3,74x=76
x=20
5 4 5