Odpowiedzi

2010-03-19T16:47:54+01:00
Chętnie bym pomogła ale niestety na załączonym tekście nic nie widać
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T17:42:00+01:00
"Mądre potrawy"-nie taki mądry zakup.

Potrawy które pobudzają inteligencje lub system odpornościowy nie są warte wydawania na nie więcej pieniędzy, jak ostrzegli wczoraj eksperci. Wiele badań sugeruje ,że tak zwane markety ze zdrowym jedzeniem mogą wprowadzać w błąd. Produkty badane pod mikroskopem zawierały jajka i mleko wzbogacone kwasami tłuszczowymi, żeby zrobić nas 'mądrymi' i napoje z 'przyjaznymi bakteriami' aby uczynić nasz brzuch szczęśliwym.

Badania pokazują, że kwasy tłuszczowe omega 3 mogą pobudzić wydajność mózgu u dzieci, doprowadziło do napływu drogich produktów. Jednym z nich jest St.Ives Advance określany jako 'mądre mleko'. Jest sprzedawane za 10 pensów za pół litra, więcej niż za normalne mleko. Eksperci wierzą jednak że każdy kto to pije potrzebuje więcej niż 3X pół litra dziennie aby wywarło to jakiś efekt na inteligencję.
Podobnie, wiele supermarketów sprzedaje jajka kolumba, produkowane przez kury na wysokiej diecie z kwasów omega3. To kosztuje więcej niż 1/2 ceny standardowych jajek. Poziomy tłustych kwasów są tak niskie że trzeba było by zjeść 20 jajek, aby uzyskać efekt.
Dr Alex Richardson z uniwersytetu w Oxfordzie, badaczka która studiowała efekty omega3 na dzieciach z problemami w nauce, powiedziała: Jeśli chcesz omega3 , dlaczego nie nie pójdziesz po jedzenie które zawiera jego najwięcej. Najlepszym sposobem na zdrowe pożywienie jest zbalansowana dieta ze świeżego pożywienia.Tłuste ryby takie jak tuńczyk, sardynki lub makrela są bogate w omega3 i ludziom radzi się spożywać 4 porcje na tydzień.Miększość jednak jje jedynie 1/5 tej porcji.

Na Jogurty probiotyczne takie jak Actimel i Yakult także zwrócono uwage.
Producenci twierdzą że dobre bakterie w napojach pobudzają trawienie i system odpornościowy i chamują złe bakterie. Badania przeprowadzone przez stowarzyszenie klientów wnioskują że ich twierdzenia są niepełne. Nie znaleziono żadnego dowodu że napoje te poprawiają zdrowie. Inne badania dla magazynu 'Which?' pokazują że napoje są naładowane cukrem. Obydwa są słodsze niż Coca-cola.
Michelle Smith z 'Which" powiedziała: Możesz mieć coś na czym pisze że zawiera niski poziom cholesterolu, jest niskotłuszczowe albo dobre dla serca. Ale kiedy patrzysz na informacje o składnikach, może to zawierać wysoki cukier lub sól.To oznacza że na korzyści zawarte w produkcie o których mówiono mogą przeciwdziałać inne czynniki, jest to coś z czego ludzie nie zdają sobie sprawy.
Rzecznik Yokult powiedział: Zamiarem Yokult jest dostarczyć dużą liczbę bakterii probiotycznych. Są one z natury bardzo kwasowe i bez dodatku słodkości będą trudne do przełknięcia
(niesmaczne).

ODP:
1. true
2.false (because we should drink more milk)
3. false (those are hens which in a special diet in omega3)
4. false ( dr.Alex doesn't question the efects of omega 3 on children)
5. false ( we should eat four portions a day)
6. false (there is no such evidence)
7. true
8.true
(w nawiasach informacja dlaczego nie)
1 5 1