Jaka jest pojemność (w litrach) naczynia w kształcie graniastosłupa, którego wysokość ma 20cm a podstawą jest
A) prostokąt o bokach długości 12 cm i 0,8 dm
B) trójkąt o podstawie 2,5 dm i wysokości 1,6 dm
C)równoległobok o wymiarach 1,5 a wys 8 cm
D)kwadrat o boku 4,5 cm
E)romb o przekątnych 60mm i 85 mm
Muszę jeszcze obliczyć pole powierzchni..
BARDZO PROSZĘ O POMOC..
Z GÓRY DZIĘKUJE...

3

Odpowiedzi

2010-03-19T15:14:57+01:00
2010-03-19T15:20:02+01:00
A)1,920l 832cm²
b) 2l 2300cm²
c) 1,920l 1320cm²
d) 0,405l 400,5cm²
e) 1,02l 605,5cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T15:28:02+01:00
A) V = 1,2 dm ∧ 0,8 dm ∧ 2 dm = 1,92 dm³ = 1,92 l
P = (1,2 dm ∧ 0,8 dm) ∧ 2 + (1,2 dm ∧ 2 dm) ∧ 2 + (0,8 dm ∧ 2 dm) ∧ 2

B) V = ½ ∧ 2,5 dm ∧1,6 dm ∧ 2dm = 4dm³ = 4 l

C) V = 1,5dm ∧ 0,8 dm ∧ 2dm = 2,4 dm³ = 2,4 l

D) V = 0,45 dm ∧ 0,45 dm ∧ 2dm = 0,405 dm³ = 0,405 l
P= (0,45 dm ∧ 0,45 dm) ∧ 2 + (0,45 dm ∧ 2 dm) ∧ 4

E) V = 0,6 dm ∧ 0,85 dm ∧ 2 dm = 1,02 dm³ = 1,02 l