Motocyklista rusza z miejsca postoju ruchem jednostajnie przyspieszonym z przyspieszeniem a=6m/s(sekunda do kwadratu). Oblicz
prędkość chwilową uzyskaną po upływie 4 sekund od rozpoczęcia ruchu
drogę przebytą po upływie tego samego czasu

2

Odpowiedzi

2009-10-27T16:16:00+01:00
A = 6m/s²
W czasie 4 sekund- 6m/s² × 4 = 24,/s²
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T16:17:26+01:00
Dane:
a=6m/s²
t=4s

obliczamy prędkość ze wzoru
v = at = 6m/s²*4s = 24m/s

obliczamy drogę:
s = ½at² = ½*6m/s²*(4s)²=48m