Bardzo prosze o szybkie rozwiazanie zadania
dam naj!!

1.opisz początki chrześcijaństwa<niemusi byc bardzo duzo wystarczy 8-10 zdań>
2.podaj i opisz symbole unii europejskiej
3.wymien 4 rzemieśliników ktorzy jeszcze funkcjonuja i 4 których już nie ma
4.kim był czeladnik?
5.co to fora?
6.wymień kilka dzieł starożytnych
7.kiedy odbył się zjazd w gnieźnie i jakie byly jego skutki. kto wtedy władał?
8.wypisz polskie plemiona z 9wieku. ktore bylo najwieksze??kto władał tymi plemieniami?

bardzo prosze jeszcze raz o pomoc i z gory dzia

2

Odpowiedzi

2010-03-19T15:30:23+01:00
1.Chrześcijaństwo powstało w I wieku n.e. w łonie ówczesnego Judaizmu, jako wynik działalności Jezusa, jego nauczania, czynów, śmierci oraz zmartwychwstania, które od początku stanowiło główną tezę wiary chrześcijańskiej i motyw działania pierwszych chrześcijan.
Jezus przyszedł na świat na początku naszej ery w rodzinie pochodzącej od samego króla Dawida. Już jako kilkuletni chłopiec rozpoczął nauczanie Żydów, głosząc, iż jest synem jedynego Boga. W czasie swej publicznej działalności organizuje Kościół święty. Skupia przy sobie 72 uczniów. Wybiera 12 apostołów i nadaje im potrójną władzę: nauczycielską, pasterską i kapłańską. W 33 roku swojego ziemskiego życia Jezus został oskarżony przez Żydów o obrazę ich religi i skazany na śmierć przez ukrzyżowanie. Była to kara najczęściej stosowana wobec najgorszych zbrodniarzy. Według wierzeń chrześcijan, po ukrzyżowaniu Jezus zmartwychwstał i wstąpił do nieba. Ta straszna męczeńska śmierć Jezusa stała się początkiem szybkiego rozwoju religii chrześcijańskiej na obszarze zamieszkałym przez Żydów, a później niemal całego cesarstwa rzymskiego. Już w chwili Wniebowstąpienia Pana Jezusa liczba jego wyznawców wynosiła 120 osób.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T15:50:33+01:00
1. Pierwsi chrześcijanie odprawiali tajne msze św. dzieląc się wypiekanym, płaskim chlebkiem. Za chrzest uznawane było trzykrotne zanurzenie człowieka w 7-schodkowej sadzawce. Byli oni prześladowani przez Rzymian i traktowani jak zwykli przestępcy. Chrześcijanami zostawali najczęściej ludzie ubodzy, bo wiara dawała im nadzieję na lepsze życie po śmierci, jeśli rozumiesz o co mi chodzi.
2. Godło: Dwanaście złotych gwiazdek na niebieskim tle.

Hymn: Część IX symfonii Ludwika van Bethovena.

Flaga: patrz: godło.

3: funkcj.: stolarz, szewc, krawiec, rzeźbiarz;

niefunkcj.: nie wiem :(

4. nie wiem :(

5. jeśli chodzi o fora internetowe to są to rozmowy na dany temat między dowolną liczbą osób w internecie

6. Książki: "Odyseja" (Homer), "Myśli" (Seneka), "Rozmyślania" Marek Aureliusz

7. zjazd odbył się w 1000 r. skutki były takie, że Otton III zabrał relikwie św. Wojciecha do Niemiec, a dał w zamian gwóźdź z krzyża Chrystusa.

8. Polanie- największe, wódz Mieszko I
Wiślanie, Lędzianie, Wielkopolanie, Mazowszanie, Ślężanie, Małopolanie, Pomorzanie