1. W poniższych związkach frazeologicznych jest bałagan. Uporządkuj je, niepełne dokończ. Ma ich być 38.
-baba z wozu na pochyłe drzewo
-gość w dom brzytwy się chwyta
-od deski do deski złapać zająca
-pierwsze koty robaczywki
-kto rano wstaje ten w nie wpada
-latać jak kot z wywieszonym pęcherzem
-jak Kuba Bogu tak na tureckim kazaniu
-gdzie kucharek sześć tam czapka gore
-zimny jak Zabłocki na mydle
myszy tańcują kiedy cicho jak makiem zasiał
-szukać igły gdzie pieprz rośnie
-gorzki jak gruszki na wierzbie
-darowanemu koniowi budować zamki na lodzie
-gdyby kózka nie skakała to by babka wróżyła
-lepszy rydz niż puszka Pandory
-przyganiał kocioł garnkowi pod egida
-pasuje jak wół do kożuszka
-trafiła kosa na róg obfitości
-przyszła koza po mieczu
-każda pliszka rękę myje

2

Odpowiedzi

2010-03-19T15:39:45+01:00
1Baba z wozu , koniom lżej
2Gość w dom , Bo w dom
3Tonąc brzytwy się chwyta
4Przeczytać coś od deski do deski
5Pierwsze koty za płoty
6 Kto rano wstaje, kemu Pan Bóg daje
7 śliwki robaczywki
8Kto dołki kopie , ten sam w nie wpada
9 Latać jak kot z pęcherzem
10 jak kuba Bogu , tak Bog Kubie
11Cicho jak na tureckim kazaniu
12 Gdzie kucharek sześć , tam nie ma co jeść
13 Wyszedł na tym , jak Zabłocki na mydle
14 Jak kota nie ma , to myszy tańcują
15 Cicho , jakby makiem zasiał
16 Szukać igły w stogu siana
17 Uciekaj, gdzie pieprz rośnie
18 Darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda
19 Budować zamki na piasku
20 U złego bartnika i miód gorzki.
21Obiecywać gruszki na wierzbie
22 Gdyby kózka nie skakała, to by nóżki nie złamała
23 Na dwoje babka wróżyła
24 Lepszy rydz , niż nic
25 Otworzyć puszkę pandory
26 Przyganiał kocioł garnkowi
27 Pasuje jak wół do karety
28 Trafiła kosa na kamień
29 Róg obfitości
30 pod egidą
31 Przyszła koza do woza
32 Każda pliszka , swój ogonek chwali
33 Ręke rękę myje
34 Na złodzieju czapka gore
35 Na pochyłe drzewa , wszystkie kozy skaczą
36złapać zająca
37 zimny jak lód
38 Żeby nie brzuszek , byłby złoty kożuszek



3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T15:47:29+01:00
-Baba z wozu, koniom lżej
-Gość w dom, Bo w dom
-Tonąc brzytwy się chwyta
-Przeczytać coś od deski do deski
-Pierwsze koty za płoty
-Kto rano wstaje, temu Pan Bóg daje
-Śliwki robaczywki
-Kto dołki kopie, ten sam w nie wpada
-Latać jak kot z pęcherzem
-Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie
-Cicho jak na tureckim kazaniu
-Gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść
-Wyszedł na tym, jak Zabłocki na mydle
-Jak kota nie ma, to myszy tańcują
-Cicho, jak makiem zasiał
-Szukać igły w stogu siana
-Uciekaj, gdzie pieprz rośnie
-Darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda
-Budować zamki na piasku
-U złego bartnika i miód gorzki.
-Obiecywać gruszki na wierzbie
-Gdyby kózka nie skakała, to by nóżki nie złamała
-Na dwoje babka wróżyła
-Lepszy rydz, niż nic
-Otworzyć puszkę pandory
-Przyganiał kocioł garnkowi
-Pasuje jak wół do karety
-Trafiła kosa na kamień
-Róg obfitości
-Pod egidą
-Przyszła koza do woza
-Każda pliszka, swój ogonek chwali
-Ręka rękę myje
-Na złodzieju czapka gore
-Na pochyłe drzewa, wszystkie kozy skaczą
-Złapać zająca
-Zimny jak lód
-Żeby nie brzuszek, byłby złoty kożuszek

mam nadzieję że pomogłam :)
5 5 5