Zróbcie mi zadanie z fizy bo ja za raz jadę i nie mam czasu ich zrobić proszę pomóżcie!!!

zad1. samochod wyscigowy o masie 1200kg w pewnej chwili mial szybkosc v1=140km/h, a po dwoch sekundach v2=212km/h. oblicz wartosc przyspieszenia tego samochodu. wynik podaj w m/s². oblicz wartość sily wypadkowej dzialajacej na samochod w tym przedziale czasu.

zad.2 trzej silacze ciagna pojazd dzialajac silami o wartosciach F1=1000N, F2=1400N, F3=1500N, o jednakowych kierunkach i zwrotach. oblicz:
-wartość siły wypadkowej ktora silacze dzialaja na pojazd, (to mam wyszło mi 3900N)
-wartość przyspieszenia pojazdu jesli jego masa wynosi 1300 kg.
pomiń siły oporu.

zad3. Udowodnij że g-10N/kg to to samo co g=10m/s²

daje duzo punktów wiec prosze o sensowna i szybka odpowiedz i niech bedzie wszystko zawarte w odpowiedzi. dane szukane, odpowiedź do zadania (odp) i przeksztalcanie worów jesli tzeba to zrobić.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T15:31:28+01:00

V1=140km/h
V2=212km/h

V2-V1
212-140=72
V=72km/h=72*1000/3600=20m/s
a=v/t
a=m/s/s=m/s*1/s=m/s²
a=20/2
a=10m/s²

Odp. Wartość przyspieszenia wynosi 10m/s².

-----------------------------------------------------------------

F1=1000N
F2=1400N
F3=1500N
razem = 3900 N

-F=?
F=m*a
F=1300kg * 3m/s² = 3900N

Odp. Siła wypadkowa wynosi 3900N

m= 1300kg
F=3900N

a= F/m = 3m/s² (nad a i F ma być wektor)

odp. Wartość przyspieszenia wynosi 3m/s².

-----------------------------------------------------------------
F=g*m |:m
g=F/m

jednostki:
m/s²=N/kg

g w jakimś miejscu na kuli ziemskiej jest wyznaczane doświadczalnie, zależy to od odległości od środka ziemi, jednakże znając odległość od jądra można dokładnie policzyć przyspieszenie grawitacyjne ze wzoru:

F=G*M/R²

-----------------------------------------------------------------


2010-03-19T16:12:11+01:00
V1=140km/h
V2=212km/h

V2-V1
212-140=72
V=72km/h=72*1000/3600=20m/s
a=v/t
a=m/s/s=m/s*1/s=m/s²
a=20/2
a=10m/s²

F1=1000N
F2=1400N
F3=1500N
razem = 3900 N

F=m*a
F=1300kg * 3m/s² = 3900N

m= 1300kg
F=3900N

a= F/m = 3m/s² (nad a i F ma być wektor)


F=g*m |:m
g=F/m
m/s²=N/kg
F=G*M/R²