Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-27T16:14:44+01:00
A)110%-55
100%-x
x=50
b)85%-170
100%-x
x=200
c)30%-360
100%-x
x=1200
d)220%-88
100%-x
x=40
1 5 1
2009-10-27T16:18:10+01:00
100% - to jest a (tyczy się jażdego z podpunktów)
a)
10% + 100% = 110% = 55
110% - 55
1% - 0,5
100% - 50

b)
100% - 15 % = 85% = 170
85% - 170
1% - 2
100 % - 200

c)
100% - 70% = 30% = 360
30% - 360
1% - 12
100% - 1200

d)
100% + 120% = 220%=88
220% - 88
1% - 0,4
100% - 40



1 5 1
2009-10-27T16:19:29+01:00
Wszystko można rozwiązać proporcją. (a=100%)

a) Liczba o 10 % większa od a jest równa 55
110%-55
100%-x
x=100*55/110=50
a=50

b) Liczba o 15 % mniejsza od a jest równa 170
85%-170
100%-x
x=100*170/85=200
a=200

c) Liczba o 70 % mniejsza od a jest równa 360
30%-360
100%-x
x=100*360/30=1200
a=1200

d) Liczba o 120 % większa od a jest równa 88
220%-88
100%-x
x=100*88/220=40
a=40
1 5 1