Z kartonu wycięto fragment koła o promieniu 12cm (zob. rysunek w załączniku). Następnie ten wycinek koła zwinięto tworząc powierzchnię boczną stożka. Oblicz:
1.Średnicę podstawy otrzymanego stożka.
2.Wysokość otrzymanego stożka.

proszę o wszystkie obliczenia :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T15:31:21+01:00
R=12cm
α=360-90=270cm
łuk=270:360×2π×12=18π

18π=2πr/:2π
r=9
l=12cm
h=√12²-9²=√144-81=√63=3√7

średnica=2r=2×9=18cm
wysokosć=3√7cm
17 4 17
2010-03-19T15:32:58+01:00
R=12cm
α =360-90=270cm
Łuk=270:360×2π×12=18π
18π=2πr/:2π
R=9
L=12cm
H =√12²-9²=√144-81=√63=3√7
średnica=2r=2×9=18cm
wysokosć=3√7cm
9 2 9