Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T15:32:03+01:00
Drut o długości 40m podzielono na trzy części w stosunku 1:3:4 .Jakie długości mają te części.?

40=x+3x+4x
8x=40
x=5 m

Długości:
5m ; 15 m ; 20 m
2 1 2
2010-03-19T15:32:42+01:00
X+3x+4x=40m
8x=40
x=40:8
x=5

1 część ma 5cm
2 część ma 3×5=15cm
3 część ma 4×5=20cm
spr, 5+15+20=40
4 4 4
2010-03-19T15:34:31+01:00
Odp. 5, 15, 20.
rozwiązanie:
x+3x+4x=40
8x=40 /:8
x=5

3*5=15
4*5=20
2 1 2