Odpowiedzi

2010-03-19T15:40:54+01:00
Do 80 g solanki o stężeniu 5% dolano 20g wody.Oblicz stężenie otrzymanego roztworu.Zapisz obliczenia.

80*0,05+20*0=100*p
100p=4
p=4/100
p=4%
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T15:42:40+01:00
5% z 80g=0,05×80=4g było soli
80g+20g=100g jest roztworu

100G=100%
4g=x %
..........
x=4×100:100
x=4%
powstało stężenie 4%
4 5 4
2010-03-19T15:47:40+01:00
Ms=80g
C%=5%
mr= ms *100% : c%= 80g*100%: 5%=160 g
mr2= 160g + 20g= 180g
C% = 80g * 100 % : 180g = 44,44 %
Mam nadzieje , że taka jest poprawna odpowiedz.
Kiedy dolewamy rozpuszczalnika nie zmienia sie masa substancji :ms tylko masa roztworu:mr. Pozdrawiam.