Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T16:10:05+01:00
Owady - typowe zwierzęta lądowe. Duża część z nich ma zdolność latania, co daje szybsze przemieszczanie się . W wodach słodkich, żyją owady lecz nieliczne postacie dorosłe i larwy niektórych owadów lądowych. Dużo gatunków owadów na miejsce życia wybiera inny organizm - należy do pasożytów.
Na głowie owada występują czułki , aparat gębowy i wielkie oczy. Owady posiadają zdolność rozpoznawania kolorów ,gdy dla człowieka nie są zróżnicowane, a ich oczy są bardzo wyczulone na gwałtowny ruch. Czułki to narządy zmysłów owada, dzięki nim rozpoznaje on kształt i strukturę napotkanych obiektów oraz smak i zapach .
10 3 10
2010-03-19T16:16:13+01:00
Aparaty gębowe:
-gryzący (żuwaczki i dwie pary szczęk służą do pobierania pokarmu stałego) KONIK POLNY
-liżący ( języczek zakończony ruchomą tarczą gębową utworzoną z przekształconych głaszczków, którą zlizują płynny pokarm)MUCHA
-kłująco-ssący (igły lub sztylety do przebijania powłok ciała ofiary oraz rurki do ssania)KOMAR
-gryząco-liżący (szczęki przekształcone w języczek do wypijania nektaru,żuwaczki pozwalają na gryzienie lub ugniatanie wosku)OSA
-ssący (trąbka do pobierania płynnego pokarmu)MOTYL

Niektóre owady posiadają skrzydła.

Owady posiadają różne odnóża. ( dwugałęziste, jednogałęziste, pływne, skoczne, do zbierania pyłku, chwytne, grzebne )
7 3 7