Lektura "Krzyżacy" Henryka Sienkiewicza

a)Bardzo współczuje Jurandowi.

Ma być wypracowanie nie za długie nie za krótkie 8-12

b)Informacje o obyczajach i tradycjach rycerzy oraz ludzi w średniowieczu (oczywiście z lektury "Krzyżacy")

Proszę o przynajmniej 3 fragmenty (który rozdział, tom , akapit od którego do którego słowa)

np Tom 1 rozdział 12 akapit 6 od słów Krzyżacy zrobili do Jurand powiedział

Daje 150 punktów wiedz ma być dobrze.
Dam najlepszą za oba punkty a)11 zdań b)4 fragmęty

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-19T18:35:29+01:00
A) Bardzo współczuje Jurandowi , ponieważ Krzyżacy zabili jego żone .
Chciał sie zemścic na wrogach , za strate swojej ukochanej. Współczuje mu tez że Krzyżacy porwali mu corkę i przez nich ona umarła. Dzięki temu porwaniu Jurand nauczył sie być osoba z uczuciami . Zrobił wszystko by uratowac dziecko , ale los nie przyniósł mu szcześcia ponieważ zakon Krzyżacki zemścił sie na nim . Jurand gdy sie uwolnil był niewidomy , bez jednej dloni .
Bardzo współczuje Jurandowi za to że musiał walczyć o osoby najbliższze. Walczył o honor dla swego zakonu i swoich ludzi. Bardzo podziwim tę postac, le z drugiej strony współczuje . Jurand zachowal sie odważnie , ale stracił dwie najbliższe mu osoby. Ta postac daje wiele do myślenia.


b) . Obyczaje i Tradycje. :

- pojedynki rycerskie na śmierc i życie
-podniesienie rękawicy wyzwanie na pojedynek
-ślubowanie damie serca
- ślubowanie na rycerze
-przestrzeganie kodeksu rycerskiego
-polowanie
-turnieje rycerskie
-usługiwanie damie przy stole
-przyjmowanie upominkow od damy serca przy wyjezdzie na wojne.


Fragmenty :
Tom 1 rodział drugi str . 19 od słowa ,,- Aj ślubuj ślubuj !'' ,,do w niewole radziej poszedł''

Rodział czternasty , tom 2 str . 163 ,, Jest ! jest ! '' do str 164.



2 1 2
2010-03-19T19:20:26+01:00

Tom 1 rodział drugi str . 19 od słowa ,,- Aj ślubuj ślubuj !'' ,,do w niewole radziej poszedł''

Rodział czternasty , tom 2 str . 163 ,, Jest ! jest ! '' do str Bardzo wspólczuję Jurandowi ze Spychowa straty swojej żony i córki z rąk krzyżaków.Krzyżacy najpierw zabili jego żonę.Potem porwali jego córkę i przez nich zginęła.Jurand aby uratować córkę upokożył się.Nie odzyskał córki.
a krzyżacy w dodatku wypalili mu oczy obcieli język i rękę.wspólczuje mu z powodu tych wszystkich okrucieństw.

b) . Średniowieczne Obyczaje i Tradycje. :
np
śluboawnie damie serca
wyzywanie na pojedynki na śmierć i życie rzuceniem rękawicy
turnieje rycerskie
usługiwanie damie przy stole


Fragmenty
Tom 1 rodział drugi str . 19 od słowa ,,- Aj ślubuj ślubuj !'' ,,do w niewole radziej poszedł''

Rodział czternasty , tom 2 str . 163 ,, Jest ! jest ! '' do str Bardzo wspólczuję
3 2 3