Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T16:14:55+01:00
Miara kąta wynosi 36 stopni
skąd to wiem?

otóż jest taka własność <<miara kątów wewnętrznych jest równa 360stopni>>

a skoro jest to 10-kąt to 360:10=36


pozdrawiam
jeśli czegoś nie rozumiesz to pisz ;**
1 1 1
2010-03-19T16:29:50+01:00
Aby obliczyć miarę konta wewnętrznego w 10 kącie foremnym należy skorzystać z tego wzoru
360:n= ile stopni ma jeden kąt
360:10=36