Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T16:36:26+01:00
Β = α + 30°
α + 1,3α = 180°
2,3α ≈ 180° ||:2,3
α ≈ 78°

β ≈ 78° + 0,3 x 78°
β ≈ 78° + 2°
β ≈ 101°

jest to trapez równoramienny, więc po drugiej stronie miary kątów są takie same...
2010-03-19T16:41:18+01:00
1 kąt =x
2 kąt =x+30%x=1,3x

x+1,3x=180
2,3x=180
x=180:2,3
x=78,26= dwa katy po tyle mają

180-78,26=101,74 mają katy rozwarte

78,26+30%=101,74
to są zaokrąglenia, bo wyszły liczby niewymierne