Odpowiedzi

2010-03-19T16:33:19+01:00
Stanisław Moniuszko
Opery:
Halka (premiera wersji 2-aktowej 1848, wersji 4-aktowej 1858)
Sen Wieszcza (nieukończona, pisana w latach 1852-1853)
Flis (premiera 1858)
Rokiczana (nieukończona, pisana w latach 1858-1859)
Hrabina (premiera 1859)
Verbum nobile (premiera 1861)
Straszny dwór (premiera 1865)
Paria (premiera 1868)
Trea (nieukończona, pisana w roku 1872)
Sielanka (nieukończona, pisana ok. 1848)
Cyganie (I wersja operetki "Jawnuta"; zach. 1 fragment) 1852
Balety:
Monte Christo (1866)
Na kwaterunku (1868)
Figle szatana (1870)
Operetki:
’’Loteria’’ (ok. 1840)
Żółta szlafmyca (1841)
’’Jawnuta’’ (1850)
’’Bettly’’ (1852)
Beata (1870 lub 1871)
Ballady:
Dziad i Baba
Czaty
Kantaty
cztery Litanie Ostrobramskie (1843-1855)
Milda (tekst - fragm. "Witoloraudy" Józefa Ignacego Kraszewskiego) 1848
Nijoła (tekst jw.) po 1848
Widma (tekst - "Dziadów część II" Adama Mickiewicza) ok.1852
Sonety krymskie (tekst - wybrane 8 sonetów Adama Mickiewicza) 1867
Msze
Uwertury:
Bajka
Pieśni:
Ojcze z niebios, Boże Panie
Dziad i baba
Pieśń wieczorna
Znaszli ten kraj (2 wersje)
Trzech budrysów
Prząśniczka
Złota rybka
Krakowiaczek
Kozak
Świtezianka
i wiele innych
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T16:34:03+01:00
- opery
- balety
- operetki
- ballady
- kantaty
- msze
- uwertury
- pieśni


PROSZĘ SERDECZNIE :)
4 5 4
2010-03-19T16:34:18+01:00
Opery(Straszny dwór,Halka),kantaty(Sonety krymskie,Widma),uwertury,pieśni(śpiewniki domowe),utwory religijne.
3 5 3