Mam 8 zadan ale tylko kilka jest prawdziwych w odpowiedzi napiszcie mi tylko cyferki poprawnych odpowiedz

1.Rosliny nagonasienne sa odporne na susze i niskie temperatury.
2. Ich kwiaty zenskie sa zazwyczaj duze i kolorowe.
3.Rosliny iglaste z wyjatkiem sosny zwyczajnej zrzucaja liscie na zime.
4.Ich liscie maja duza powierzcznie.
5. Rosliny iglaste przystosowaly sie do zycia w trudnych warunkach klimatycznych, dzieki zwiekszeniu powierzchni transpiracji.
6.Wiekszosc roslin iglastych przeprowadza proces fotosyntezy tylko latem i zima.
7.Rosliny nagonasienne podczas suszy zmieniaja kolor co wplywa na intensywnosc fotosyntezy.
8.Organami rozmnazania plciowego roslin iglastych sa kwiaty meskie i zenskie.






Zad 2

1.Pokolenie dominujace u nagonasiennych to.............
2.Proces przeniesienia ziarna pylku w zalążek to ....................
3.Wytwara ja gametofit zanski. to ................
4. Komorka powstala w wyniku polaczenia plemnika z komurka jajowa to .............
5.Element z ktorego rozwija sie siewka to ..............


To jest krzyzowka
1 haslo ma 8 kratek
2 haslo ma 9 kratek
3 haslo ma 13 kratek ale po 7 kratce jest odstep
4 haslo ma 6 kratek
5 haslo ma 7 kratek

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T09:35:20+01:00
1,5,7,


1sporofit
2zapylanie
3komórka jajowa
4siewka
5
  • Użytkownik Zadane
2010-03-20T09:59:29+01:00
1.Pokolenie dominujące u nagonasiennych to sporofit.
2.Proces przeniesienia ziarna pyłku w zalążek to zapylanie.
3.Wytwarza ja gametofit żeński. to komórka jajowa.
4. Komorka powstała w wyniku połączenia plemnika z komórka jajowa to zygota.
5.Element z którego rozwija się siewka to nie wiem.
Pozdrawiam!