Oblicz pole powierzchni całkowitej prostopadłościanu o wymiarach: a)5cm, 3,5cm, 8cm b)1,2dm, 15cm, 0,2m
Ile razy zwiększy się pole powierzchni prostopadłościanu, jeżeli każdy jego wymiar zwiększymy dwukrotnie?

z góry dziękuję ;**

DAje NAJ... :*

3

Odpowiedzi

2010-03-19T16:46:17+01:00
5*3,5=17,5*2=35 8*5=40*2=80 3,5*8=28*2=56 Pp=56+80+25=171cm 3 .

a=1,2dm= 12cm
b=15cm
c=0,2 m= 20cm
Pc=2*(a*b) + 2*(a*c) + 2*(b*c)

Pc= 2*12*15 + 2*12*20 + 2*15*20
Pc=360+480+600
Pc= 1440 cm²

Po podwojeniu wymiaru:
Pc= 2*24*30 + 2*24*40 + 2*30*40
Pc= 1440+ 1920 + 2400
Pc= 5760 cm²

5760:1440= 4
odp:
pole powierzchni zwiększy się 4 razy

pole powierzchni prostopadłościanu zwiększy się czterokrotnie po podwojeniu jego wymiarów

dasz naaaj . ?
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T16:46:22+01:00
DOBRZE ZROBIONE W 100%

a) Pc=2x5x3,5 + 2x8x5 + 2x3,5x8
Pc=35+80+56
Pc= 171 cm²

Po podwojeniu
Pc= 2x10x7 + 2x16x10 + 2x7x16
Pc=140+320+224
Pc=684 cm²

684:171= 4
Odp: w pod punkcie a zwiekszy sie 4 razy

b)Pc= 2x12x15 + 2x12x20 + 2x15x20
Pc=360+480+600
Pc= 1440 cm²

Po podwojeniu:
Pc= 2x24x30 + 2x24x40 + 2x30x40
Pc= 1440+ 1920 + 2400
Pc= 5760 cm²

5760:1440= 4
Odp: w pod punkcie b zwiekszy sie 4 razy

Czy mógłbym prosić o status najlepszej odpowiedzi proszę??Bardzo mi zleży
2010-03-19T16:59:22+01:00
A)Przed zwiększeniem
Pc = 2ab + 2bc + 2ac
Pc = 2 × 5cm × 3,5cm + 2 × 3,5cm × 8cm + 2 × 5cm × 9cm
Pc = 35cm² + 56cm² + 90cm²
Pc = 181cm²

Po zwiększeniu:
a = 2 × 5cm = 10cm
b = 2 × 3,5cm = 7cm
c = 2 × 8cm = 16cm
Pc = 2ab + 2bc + 2ac
Pc = 2 × 10cm × 7cm + 2 × 7cm × 16cm + 2 × 10cm × 16cm
Pc = 140cm² + 224cm² + 320cm²
Pc = 684cm²

b) Przed zwiększeniem :
1,2dm = 12cm 0,2m = 20cm
Pc = 2ab + 2bc + 2ac
Pc = 2 × 12cm × 15cm + 2 × 15cm × 20cm + 2 × 12cm × 20cm
Pc = 360cm² + 600cm² + 480cm²
Pc = 1440cm²

Po zwiększeniu:
a = 2 × 12cm = 24cm
b = 2 × 15cm = 30cm
c = 2 × 20cm = 40cm
Pc = 2ab + 2bc + 2ac
Pc = 2 × 24cm × 30cm + 2 × 30cm × 40cm + 2 × 24cm × 40cm
Pc = 1440cm² + 2400cm² + 1920cm²
Pc = 5760cm²
1 5 1