Odpowiedzi

2010-03-19T17:07:49+01:00
Wybieramy najdłuższy bok i sprawdzamy czy dwa pozostałe są większe od ich sumy jeżeli tak to wtedy można zbudować trójkąt
a)7 cm, 15 cm, 9 cm
15<9+7
15<16
tak
b)5 cm, 27 cm, 22 cm
27<22+5
27<27
nie
c)23 cm, 41 cm,19 cm
41<19+23
41<42
tak
d)200 cm, 3,2 m, 50 dm
200cm 320cm 500cm
500<320+200
500<520
tak
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T17:08:48+01:00
+=da się narysować
-= nie da się narysować

a) 7 + 15 = 22>9
7+9= 16>15
15+9=24>7
a) +

b)5+27=32>22
5+22=27=27
27+22=49>5
b)-

c) 23+41=64>19
23+19=42>41
41+19=60>23
c)+

d)+
2010-03-19T17:12:46+01:00
1. tak
2. nie
3 tak
4. tak
1 1 1