Odpowiedzi

2010-03-19T17:03:18+01:00
– właściwość fizyczna ciał polegająca na zwiększaniu się ich długości (rozszerzalność liniowa) lub objętości (rozszerzalność objętościowa) w miarę wzrostu temperatury.


14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T17:04:05+01:00
-Kable telefoniczne i elektryczne w instalacjach napowietrznych zmieniają swą długość, co powoduje ich zwisanie.
-może być przyczyną pękania powierzchni klejonych, gdy współczynniki rozszerzalności klejonych obiektów i spoiny klejowej różnią się zbytnio.
-płytki bimetalowe w wyłącznikach termostatycznych zmieniają swój kształt załączając lub rozłączając obwody elektryczne.
18 4 18