Potrzebuje pełnego rozwiązania. Z danymi, odpowiedzią itd.
Zadanie:

Jaś kupował haczyki w sklepie wędkarskim. Duży haczyk był o 7 groszy droższy od małego. Za 8 dużych i 6 małych zapłacił 3,50 zł. Ile kosztował duży haczyk, a ile mały ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T17:13:34+01:00
X- cena małego haczyka
x+0,07 cena dużego haczyka

8(x+0,07)+6x=3,50
8x+0,56+6x=3,50
14x=3,50-0,56
14x=2,94 /:14
x=0,21

0,21+0,07=0,28
Mały haczyk kosztował 0,21gr a duży 0,28 gr
1 3 1
2010-03-19T17:14:11+01:00
Mały: x
Duży: x + 0,07

6x + 8 * (x + 0,07) = 3,5
6x + 8x + 0,56 = 3,5
14x = 2,94 /: 14
x = 0,21

Mały kosztował 21 gr, a duży 28 gr.
2010-03-19T17:17:27+01:00
X - cena dużego haczyka
x-0,07 - cena małego haczyka

8x+6(x-0,07)=3,5
8x+6x-0,42=3,5
14x=3,92
x=0,28 zł

0,28-0,07=0,21 zł

Odp. Duży haczyk kosztował 28gr a mały 21 groszy