Na diagramie przedstawiono skład procentowy sera żółtego.Ile gramów tłuszczu jest w 8 dag sera żółtego??
7%-inne składnik
28%-białko
40%-woda
reszta-tłuszcz

odpowiedzi:
a)25 g
b)20g
c)32g
d)2g
PROSZĘ O OBLICZENIA;**

DAM NAJ:**

3

Odpowiedzi

2010-03-19T17:19:18+01:00
7% + 28% + 40% = 75%
100% - 75% = 35% - stanowi tłuszcz
8 dag = 80 g
80 g = 100%
x = 35%
x = 80 razy 35/100 = 2800/100 = 28 g
tłuszcz stanowi 28 g - nie ma takiej odpowiedzi
29 2 29
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T17:20:07+01:00
7%-inne składnik
28%-białko
40%-woda

7%*100g=7g
28%*100g=28g
40%*100g=40g

100g-(7g+28g+40g)=100-75g=25g

odp.W 8dag tego sera jest 25 g tłuszczu.
51 4 51
2010-03-19T17:45:31+01:00
7% + 28% + 40% = 75%
100% - 75% = 25%
8 ∧ 25% = 8 ∧ ¼ = 2
odp: D
41 3 41