Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T17:17:53+01:00
Wulkany znajdują się w miejscach styku płyt litosfery, gdzie płyty się rozsuwają (strefa spreadingu np. Islandia) lub zsuwają (strefa subdukcji np. Etna. )
17 4 17
2010-03-19T17:19:44+01:00
Wulkany sa wzdłuż lini płyt tektonicznych
11 3 11
2010-03-19T17:27:45+01:00
Wulkany występują tam, gdzie stykają się płyty litosfery. Dzieje się tak dlatego, że płyty są w ciągłym ruchu - zderzają sie ze sobą, oddalają czy też przesuwają.
18 3 18