Oblicz dł. przekątnej:
a)prostopadłościanu , w którym trzy różne krawędzie mają dł.3cm,4cm,5cm;
b)graniastosłupa prawidłowego sześciokątnego , w którym krawędz podstawy ma 4cm dł. , a dł.krawedzi bocznej jest równa 6cm.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T17:17:54+01:00
A .
x-przekątna podstawy
3²+4²=x²
x=5

d-przekątna prostopadłościanu
5²+5²=d²
d=√50= 5√2

b .
8²+6²=d²
d=√100=10

Przekrojem jest prostokąt
o wymiarach a oraz d, gdzie jest krawędzią sześcianu,
a = 3 √2 cm,
d - przekątną kwadratu ( podstawy sześcianu)
d = (3√2) cm *√2 = 3*2cm = 6 cm
P = a*d = 3√2 cm* 6 cm = 18 √2 cm².
Odp. Pole takiego przekroju sześcianu jest równe 18 √3 cm².


dasz naaj . ^
1 5 1
2010-03-19T17:18:31+01:00
A )
a = 3cm, b = 4cm, c = 5cm
d - długość przekątnej
d = √((3² + 4² + 5²) cm²)
d = √(9+16+25) cm
d = √50 cm
d = 5√2 cm

b )
a = 4 cm
h = 6 cm
d = √(6²+8²) cm
d = √100 cm
d = 10 cm
1 5 1