Odpowiedzi

2010-03-19T17:22:44+01:00
Jezeli zegar z kukułką waży 5,5kg a kukułka jest lżejsza o 5 kg to zegar bd ważył 5 kg a kukułka 0,5 kg ;DD
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T17:23:35+01:00
X-kukułka
x+5-zegar
5,5kg-wega zagara z kukułką
x+x+5=5,5
2x+5=5,5
2x=5,5-5
2x=0,5 |:2
x=0,25-kukułka
5,5-0,25=5,25 - zegar
2010-03-19T17:25:44+01:00
Dane:
x + x - 5 - waga zegara z kukułką
x - waga zegara
x -5 - waga kukułki

Rozwiązanie:
x+x-5=5,5
2x=5,5+5
2x=10,5
x=5,25

Odp. Zegar waży 5,25kg, a kukułka 0,25kg.
1 5 1