Woda morska zawiera srednio 3,5% soli.
zad.1
ktore zdanie jest prawdziwe:
a)w 100g wody morskiej znajduje sie 3,5g soli.
b)w 103,5g wody morskiej znajduje sie 3,5g soli
c)w 135 g wody morskiej znajduje sie 3,5 g soli
d)w 96,5 g wody morskiej znajduje sie 3,5 g soli
zad.2
ile soli zawieraja 2 kg wody morskiej?(prosze o obliczenia)
a.7g
b.70g
c.700g
d.7000g
zad.3
ile wody destylowanej trzeba dolac do 100g wody morskiej,aby otrzymac roztwor o stezeniu dwa razy mniejszym?(prosze o obl jesli sie da)
a.100g
b.96,5g
c.98,25g
d.200g
zad.4
z ilu kilogramow wody morskiej otrzymamy 7 kg soli?(prosze o obl jesli sie da)
a.2kg
b.20kg
c.200kg
d.2000kg
zad.5
zwiazkiem chemicznym wystepujacym w najwiekszej ilosci w wodach morz i oceanow jest
a.KCl
b.CaCO3
c.MgSO4
d.NaCl

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T17:31:43+01:00
Zad 1
odp. a

Zad 2.
odp
1 kg 35g soli
2 kg x

2000 g x 35g= 70000 g

70000/1000g= 70g soli
odp.b

Zad 3

100g wody- 3.5 g soli = 96.5 wody

w 96.5g wody jest 3.5 g soli

należy dolać 100g
odp.a

Zad 4

1kg - 35g
x 7000

7000/ 35 =200 kg
odp. c

Zad 5

tego nie wiem, poszukaj. ale zdaje mi sie NaCl

1 5 1
2010-03-19T17:38:03+01:00
Morska zawiera srednio 3,5% soli.
zad.1


a)w 100g wody morskiej znajduje sie 3,5g soli.

zad.2

a.7g
100g znajdzuje sie 3.5g
wiec w 200g bedzie 7g = O.007kg
albo
2kg - 100%
x - 3,5%

x=2kg * 3,5% /100%= 0.007kg
zad.3

a.100g
100g *2 = 200g w tedy mamy 2razy stezenie wieksze
a skoro mamy juz 100g to trzeba dolac jeszcze 100g

zad.4

c.200kg

x - 100%
7kg - 3.5%

x=7 kg *100% /3.5% = 200kg

zad.5


d.NaCl chlorek sodu czyli sol