1.Pierwsza lekcja rozpoczyna sie o 8.15.Przerwy po czwartej i piątej lekcji trwają po 20 minut ,natomiast wszystkie pozostałe przerwy są dziesięciominutowe.Robert ma w poniedziałek 5 lekcji.Każda trwa po 45 minut.O której godzinie skończy zajęcia?Zapisz obliczenia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T17:53:09+01:00
5 ∧ 45min + 3 ∧ 10min + 1 ∧ 20min=225min + 30min + 20min = 275min
275min = 4godz i 35 min
8 godz i 15 min + 4 godz i 35 min = 12 godz i 50 min
odp: Robert skończy zajęcia o 12.50.
2010-03-19T17:54:41+01:00
Ile czasu spędził w szkole?
45+10+45+10+45+10+45+20=275min lub 5*45+3*10+20=275
275min=4h 35min
8:15 + 4h35min= 12:50
Robert w poniedziałek kończy lekcje o 12:50.
1 5 1