Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-19T17:54:14+01:00
3x = 12*3 = 36
4x = 48 - największa grupa = > x = 12
2x = 24
1x = 12 - najmniejsza grupa
2x = 24
razem: 144
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T17:54:28+01:00
4x = 48 / : 4
x = 12 - tylu było uczniów w najmniejszej grupie.

3*12 : 4*12 : 2*12 : 1*12 : 2*12
36 : 48 : 24 : 12 : 24 - tylu było uczniów w każdych grupach.

36 + 48 + 24 + 12 + 24 = 144 - tylu było uczniów.

Odp: W najmniejszej grupie było 12 uczniów, a ogólnie było ich 144.


Daj najlepszą.
1 5 1
2010-03-19T17:56:49+01:00
4x=48
x=48:4
x=12
1 grupa:3x=3×12=36
2 grupa:48 uczniów
3 grupa:2x=2×12=24
4 grupa:x=12
5 grupa:2x=2×12=24
ilosć uczniów=36+48+24+12+24=144

najmniejsza grupa liczyła 12 osób
1 5 1