Odpowiedzi

2010-03-19T18:13:34+01:00
930 - liczba wszystkich uczniów
a - liczba chłopców
86%=0,86
0,86a - liczba dziewcząt

a+0,86a=930
1,86a=930
a=500
930-500=430

Odp.W szkole uczy się 500 chłopców i 430 dziewcząt.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T18:15:16+01:00
X-liczba chłopców
86%x-liczba dziewcząt
x+86%x=930
1.86x=930/:1,86
x=500-chłopcy

0,86*500=430-dziewczęta

odp.w szkole uczy się 500 chłopców i 430 dziewcząt